V okviru EU mobilnega paketa in uredbe (EU) 2021/1228 je Evropska komisija opredelila tudi nadaljnji postopek glede implementacije digitalnega tahografa gen.2.
Za več informacij o zamenjavi tahografov si lahko preberete obvestilo Ministrstva za infrastrukturo: Ministrstvo za infrastrukturo - Novica o zamenjavi tahografov.
Na novo registrirana gospodarska vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 ton in avtobusi, prilagojeni za prevoz več kot devetih oseb, morajo biti opremljena s pametnim tahografom druge generacije.
Vsa tovorna vozila nad 3,5 ton in avtobusi, prilagojeni za prevoz več kot devetih oseb, ki se uporabljajo v čezmejnem prometu, morajo biti nadgrajena na drugo različico pametnega tahografa, če so predhodno imela analogni ali digitalni tahograf 1. generacije.
Vozila v čezmejnem prometu, ki že uporabljajo prvo različico pametnega tahografa, bodo morala nadnadno menjati tahograf za drugo generacijo.
Paket mobilnosti je dodatno določil, da bo v obvezno uporabo tahografa vključena nova kategorija vozil. S pametnim tahografom 2. gen. morajo biti opremljena tudi manjša gospodarska vozila nad 2,5 tone pri čezmejni uporabi.
Odkrijte novosti digitalnega tahografa druge generacije.
Zemljevid Galileo OSMNA omogoča samodejno beleženje prehodov meja, kar povečuje učinkovitost pri beleženju kabotaže. Ročno vnašanje prehodov bo še vedno potrebno vnašati ročno, če še nimate nove kartice z oznako 2387/04.
Ročni vnos nakladanja in ali razklada omogoča vnos in potrditev dejavnosti tovora v realnem času. Pri vnosu aktivnosti se zabeleži lokacija GNSS.
Tahograf druge generacije uvaja obvezen vmesnik ITS za varen prenos podatkov. To vključuje podatke o položaju, dejavnosti, času vožnje in vozilu.
Od avgusta 2023 so na voljo nove kartice voznika, podjetja in delavnice. Kartice so združljive tudi s starejše različice tahografov.
Implementacija digitalnega zemljevida EU NUTS0 s Smart 2, beleži prehode meja in ponuja napredne funkcije, vključno z avtentikacijo Galileo OSNMA za položaje GNSS. Omogoča tudi možnost nadgradnje boljši nadzor meje.
Preberite si pogosta vprašanja o digitalnem tahografu druge generacije in menjavi. Če imate dodatna vprašanja nas kontaktirajte. Z veseljem vam bomo pomagali.
V skladu EU mobilnega paketa in uredbe (EU) 2021/1228 so uvedli obvezno vgradnjo digitalnega tahografa gen 2. Eden od glavnih razlogov je možnost beleženja naklada in ali razklada z GNSS pozicijo vozila. S tem bo razvidno koliko časa je voznik delal v določeni državi. Pametni tahografi druge generacije se bodo kasneje lahko nadgrajevali z zahtevami Evopske Unije.
Z vnosom aktivnosti nadlada in ali razklada morate pričeti takoj ob vgradnji tahografa. Tudi če naklad in ali razklad delate Sloveniji.
Vnos aktivnosti naklada in ali se razlikuje glede na proizvajalca tahografa.
Stoneridge: OK → Kraji → Naloži/Razloži → Izberite vrsto aktivnosti
VDO: OK → Vnos vozilo → Naklad/Razklad → Izberite vrsto aktivnosti
Če nimate nove kartice, ki ima na hrbtni strani oznako 2387/04 morate še vedno, kljub novem tahografu ročno vnašati začetno državo ob prehodu meje.
Menjava pametnega tahografa druge generacije traja dve do tri ure. Poleg zamenjave je potrebno še odjaviti in presneti star tahograf. Nato pa narediti kalibracijo novega pametnega tahografa.
Ob vgradnji tahografa je potrebno zamnejati dajalec impulzov, anteno in inštalacijo za DSRC anteno.
V naši delavnici vam nudimo hitro in kakovostno storitev menjave digitalnega tahografa.